poniedziałek, 10 marca 2014

Pesto brokułowe do makaronu



Wczoraj zrobiłam do spaghetti trochę oszukane pesto. :) Zrobiłam je z brokułów, było naprawdę smaczne, najadłam się, a moi mięsożercy nie marudzili uznali, że jest ok. Danie nie jest drogie, smaczne, zdrowe i szybkie. 


Potrzebujemy:
  • paczkę mrożonych brokułów
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki oleju/oliwy (jasne, że lepsza jest oliwa, ale jak się nie ma co się lubi....to używamy oleju)
  • pół szklanki słonecznika łuskanego (może być dynia, ale jest droższa od słonecznika)
Obgotować lekko brokuły w osolonej wodzie. Odcedzamy, wrzucamy obrany czosnek i resztę składników, wszystko mielimy blenderem i gotowe. Gotujemy do tego dowolny makaron (ja użyłam pełnoziarnistego spaghetti z Lidla), odcedzamy makaron  i mieszamy najlepiej jeszcze w garnku sos z makaronem (ja odcedzam jak ziemniaki, makaron, następnie wrzucam do garnka sos i mieszam potrząsając garnkiem wszystko razem). Nakładamy na talerze i posypujemy tartym, żółtym serem. Gotowe. Tanie, smaczne, szybkie i zdrowe. Czyli wszystko co danie mieć powinno :) 

1 komentarz:

  1. W internecie często można znaleźć przepisy na pesto z natki pietruszki, albo na pesto z chwastów. Np. tutaj z liści mniszka http://wegetarianka.blox.pl/2011/04/FARINATA-BALSAMICZNE-PIECZARKI-I-PESTO-Z-MLODEGO.html . rewelacja!

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"